Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 16. nap (városnézés: Párizs)

2009.08.03. 08:55 piarsoft

2009. augusztus 3., hétfő

Felkeltünk, én elindultam internetet vadászni. Aki keres az talál :) Este nem mertek elengedni a laptoppal, max úgy, ha még ketten kísértek volna ;)

Elindultunk a Gare de l'Est-hez, hogy ott letesszük az autót. Mission impossible, így gyalog keltünk útra a Sacré Coeurt megnézni. Továbbra is szép!!! :) A kilátás is! ;)

Aztán lesétáltunk a Louvre-hoz (útközben megkoszorúztuk volna Kossuth Lajos emlékplakettjét - ha lett volna nálunk virág), de nem volt már elég időnk a Louvre-hoz, ezért a Tuileriákon keresztül sétálva a Concorde téren szétválva mentünk az Eiffel-toronyig, aztán onnan haza.
(Egy páran a séta közben útbaejtettünk egy párizsi kávéházat, ahol házi süteményekkel és jófajta kávéval tettük még élvezetesebbé utunkat.)

Szép séta volt!

1 komment

Címkék: párizs de tér concorde eiffel torony louvre gare sacré coeur lest tuileriák

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2009.08.06. 02:00:32

Kissé elhúzódott a reggeli ébredés, nem is tudom miért. Gizivel megnéztük az élelemszerzési lehetőségeket, az ED zárva volt hétfő reggel, bagettet 75 centért sikerült szerezni. Még így is drága. A kisbuszokkal mentünk be a városba, ahol elég nagy volt a forgalom, megállni meg sehol nem lehetett. Kiszálltunk a helyi nyugatinál, felmentünk a Sacré Coeur-ba, megnéztük fentről Párizst. Átgyalogoltunk a Louvre-hoz, - érintve a Kossuth-teret - mivel csak 5-ig tartott aznap nyitva, már nem mentünk be, átsétáltunk a Tuileriákon keresztül az obeliszkhez, ahonnan szabadon folytattuk utunkat, az Eiffel-toronyhoz beszéltük meg a találkozót 18 órára. Benéztem az Invalidusok templomához, ahol volt egy történeti kiállítás is. Tanulságos volt. Azzal kezdődött, hogy a nemzetközi pedagógus-igazolvány kiváltására már nem maradt időm, így fizetnem kellett; 5 előtt 5 perccel mentem be, pedig akkortól olcsóbb lett volna. Az első terem Csehszlovákia megszületésével foglalkozott. Masaryk, Beneš meg a többiek, aztán Clemenceau, Wilson és Lloyd George, az új Európa határainak meghúzói. Az igazság és a szabadság bajnokai. Majdnem megkérdeztem valakit, hogy mire jó ez, mire volt jó mindaz, amit akkor csináltak, de nem biztos, hogy jól fejeztem volna ki magamat. Az Eiffel-torony alatt találkoztunk, majd vonattal jöttünk vissza Deuil-la-Barre-ba (vagy RER-rel, kétszer szálltunk át, egyszer ugyanarra a járatra csak visszafelé). A templomokban már Németországban is azon gondolkoztam, hogy amikor felépítették őket, akkor is hasonló volt-e a helyzet, mint manapság. Az építők a saját művükben gyönyörködtek, vagy ténylegesen Isten nagyobb dicsőségére építkeztek. Ma egyértelműen turistalátványosság lett belőlük. Elkeserítő.