Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 10. nap (hegynek fel / hegynek fel: Dunaueschingen > Colmar)

2009.07.28. 11:36 piarsoft

2009. július 28., kedd

Reggelre elállt az eső, de eléggé hideg volt. Egy közeli gimnáziumban kaptunk reggelit a városi vezetéstől, ami a tegnapi napi lakomát (sic!) is felülmúlta!!! Ropogós zsemléket, fantasztikusan finom croissonokat, plusz hozzá lekvárokat kaptunk. Ezúton is köszönjük Herr Ernst Zimmermann (Dunaueschingen jegyzője)!

Reggeli után megnéztük a Duna forrását (ami kiderült, hogy Tiberius császár idején nyílvánították annak, hogy ne kelljen felmenni a hegyekbe őfelségének), plusz azt is megtudtuk menet közben, hogy a Duna amíg leér Magyarországra, addig kb. 3x nem is a Duna... ;)

Aztán útnak indultunk, hogy a Fekete-erdőn keresztül, a hegyeket megmászva (1076 m magasra feltekerve) elérjük Franciaország határát. Most épp egy városban (Furtwagen) vagyunk, ahol a többiek óramúzeumot néznek, én meg internetet vadásztam... :)

A Duna forrásáig 2 km-es kemény emelkedő volt, de a fent fogadott látvány (tudat) kárpótolt minket: láthatjuk a Duna eredését!

Onnan leereszkedtünk a hegy másik oldalán, majd meg sem álltunk a francia határig... (kivétel ebéd és egy pihenő). Az ebédnél a német hatóság munkáját is segítettük: vigyázunk a lefoglalt fémárura :) Most Colmarnál egy kenu klub kertjében vagyunk és az Ill patakban fürödtünk (egészen térd alá ért a víz... viszont kellemes hőmérsékletű -22/23 fokos- volt). Lassan elkészül a vacsora ("töklecsó feljavítva" > mintha valahonnan már ismerős lenne :) aztán lassan kezd sötétedni (épp napnyugta van). Holnap még vár ránk egy hegymászás (200 m-ről kell 700 m-re felmásznunk), aztán egy hasonló táv.

napi számláló: 125km

Nagyobb térképre váltás

4 komment

Címkék: franciaország duna piar kerékpárizs dunaueschingen dunauquelle feketeerdő colmar tiberius eurovelo

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Ferenc 2009.07.28. 21:22:33

Ez az fiúk no és lányok!

Kicsit irigykedve olvasom ezeket a tudósításokat és - gondolom nem csak én vagyok úgy ezzel - egy kicsit és is úgy érzem, mintha veletek járnék! Persze az eső, az emelkedők és a szembeszél nem hiányzik, de mint tudjuk, szenvedés nélkül nincs győzelem!
További balesetmentes utat és szép napokat kívánok, várjuk a fotókat:
Kovács Ferenc.

Juhász Gábor 2009.08.03. 23:43:07

A reggeli még a tegnapinál is fenségesebb volt, egy másik iskola ebédlőjében bármiből bármennyit vehettünk (croissont, vaj, méz, lekvár, nutella, csokis kalács; tea, tej, kávé, csokoládé…), alig bírtunk elindulni. Megnéztük az egyik Donauquellét (a Fürstenberg kastély parkjában), készült pár csoportkép, aztán elindultunk a Breg forrásához. Enyhe emelkedő volt Furtwagenig (30 km), ott betértünk az Óramúzeumba, innen a másik Donauquelle még hét kilométerre volt, csak kétszer tévesztettünk utat odafelé. Az utolsó két kilométer Briginek ezernek tűnt. Kicsit meredekebb volt, mint a korábbiak. Átugrottuk párszor a Dunát, házi süteményt ettünk a túra legmagasabb pontjának meghódítására (térkép szerint 1078 méter). Ezután egy erdőgazdasági út következett, ahol fogytak a fékek rendesen, ahogy az út minősége feljavult, úgy nőtt a mi sebességünk is. Bizonyos dolgok nehezen hasonlíthatók össze, a regensburgi katedrális és a Griesbach völgye külön kategória, de ez utóbbi mindenkit nagyon lenyűgözött. A méretes fenyőfák, a meredek hegyoldal, a nagy esésű patak, mind magával ragadta szemlélőjét, sajnos még egy körre nem volt idő, mint oly sok minden másra sem korábban. Pár kilométeren elvesztettük majd’ minden helyzeti energiánkat. Gutach környékén ebédeltünk, itt leszólítottak minket a rendőrök, hogy vigyázzunk egy idős nénire, míg ők elmennek a férjével megkeresni a szállított kerítés felét, amit útközben az autópályán elhagytak. Tekervényes utakon hasítottunk a francia határ felé, átrobogtunk a Rajna felett, máris Franciaországban voltunk. Keresztülmentünk Neuf-Brisach várán, és egészen emberi időben (kicsivel nyolc után) értünk a Gizi által szerzett szállásra (kajak-kenu klub, amiért fejenként egy eurót kértek). Még Marcival betekertünk megnézni Colmart, ő sötétedésig maradt fotózni. Hogy utána mi lett vele, arról őt kell megkérdezni. (Természetesen nem veszett el.)

Juhász Gábor 2009.08.07. 00:11:49

Köszönjük a bíztató szavakat, közben megérkeztünk; internet hiányában tömbösítve jelentettük meg az egyes napok eseményeit.