Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 2. nap (ráhangolódás: Győr > Bécs)

2009.07.20. 12:48 piarsoft

2009. július 20., hétfő

Egy jó reggeli után elindultunk Győrből a Szigetközön keresztül, ahol ideális biciklis idő volt (enyhe szellő, napsütés, egyenes út ;), aztán megérkeztünk Mosonmagyaróvárra az itteni piarista iskolába megpihenni egyet és elkezdett szemerkélni az eső... ezért gyorsan elkészítettük az ebédet :) mostanra (12:47) az eső is elállt - csak nehogy elszóljam magam!

Irány tovább: Bécs

Gyorsan leteszteltük, hogy ki milyen gyorsan veszi fel az esőmenő ruháját, de aztán 10 km múlva (Rajkánál) kisütött a nap, majd Szlovákiában ismét kaptunk egy kis szembeszelet, ami Ausztriára már elállt...

Ausztriában Hainburgban (Porta Hungarica mellett) tartottunk egy kis pihenőt, ahol akinek volt még ereje felmehetett a dombra, ahonnan látszódott a Kárpátok első nyúlványa.

Utána irány Bécs (ahova este 9-re érkeztünk meg). Hainburg és Bécs között ~30km-es, szinte egyenes biciklis úton mentünk a Duna árterében. Gyönyőrű volt!!!
Sikerült esnem egyet (beakadt a lábam megállásnál a klipszbe és felborultam 0 km/h-nál), de mindenki jól van - belértve engem is.

DE, kedves Sógorok! a biciklisútra ha döngölt murvát szórtok az nem jó!

Plusz, ha át kell kelni a Duna holtágán, akkor ne 30 cm-es (sic!) vízben kelljen átcipelni a biciklit, ami közben megesznek a szúnyogok! (Valaki fordítsa le németre is, hogy megértsék a címzettek is!)

A szállás kiemelkedő volt, ez úton köszönjük a Bécsi Napló kollégáinak az önzetlen segítségnyújtást! (Plusz mindazt, ami a hűtőben volt / amit engedélyükkel elfogyasztottunk ;)

napi számláló: 145-150 km

Nagyobb térképre váltás

2 komment

Címkék: bécs győr duna de france tour mosonmagyaróvár hungarica porta rajka heinburg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2009.07.25. 00:53:36

Amíg tegnap a fényes szelek fojtogattak, ma Anyád! A szúnyogok volt műsoron. Amíg tegnap becsapva éreztük magunkat a kerékpárutak miatt, addig ma szinte végig jó minőségű, néhol nyílegyenes (ez nem aratott osztatlan sikert) bicikliúton kerekezhettünk. Tegnap az Ipoly, a Garam és a Duna felett keltünk át, ma a Mosoni-Dunával kezdtük (és folytattuk). A Szigetköz reggel nagy élmény volt, nem jártunk ugyan ártéri erdőben, de a környezet így is megérintett. A Duna felett még kétszer keltünk át (Hainburg, Bécs). Ma már nem csak tekertünk ész nélkül; kulturális programunkat az ásványrárói Coopban kezdtük, ami majd’ egy kilométerre volt az úttól, de valaki szerint már a csinos pénztáros kisasszonyok miatt is megérte a kitérő. Eztán körbejártuk a Héderváry kastélyt, a szemben lévő krumplibogárra is vetettünk egy pillantást. Óváron a piarista rendház udvarán ebédeltünk (tökös, kolbászos, szalonnás rizst, volt azért más is benne), pihengettünk, átvészeltünk egy esőt. Jól beöltöztünk, de több csapadék nem nagyon hullott. Nem mozdultak a szélkerekek, örültünk neki. Egy ültő helyünkben két határon is átmentünk (a pozsonyi hídfő két településén keresztül Ausztriába; Oroszvár és Horvátjárfalu neve nem volt kiírva magyarul, volt viszont rengeteg új ház, költhetnének egy kicsit az utakra is). A nap legnagyobb élménye a Hainburgi-rög megjelenésével vette kezdetét, a Braunsberg meghódításával folytatódott (Péter és Marci kísértek fel). A Dévényi-kapu, Porta Hungarica látványa felemelő volt. Utána Bécsig nem nagyon kínálkozott lehetőség a megállásra, mert abban a pillanatban szúnyogfelhőbe burkolóztunk akaratunk ellenére. Így volt ez a félméteres vízen való átkeléskor is. Bécs nem adta könnyen magát. A Pillergassén álldogáltunk a térképet bújva, mikor egy emeletes ház magasából megkérdezte valaki, hogy hová megyünk, Schwedenplatz, feleltem neki, négy sarok múlva balra, jött a válasz (a Magyarok házában aludtunk). Ugyan fél tízig nem mehettünk be egy rendezvény miatt, de azért nagyon örültünk, hogy megérkeztünk már. Én Leoš Juracek (1854-1928), nagy cseh zeneszerző emléktáblája mellett, a kocsiban éjszakáztam.

Juhász Gábor

Vérsün 2009.08.09. 21:13:36

Én még megköszönöm a bécsieknek a pulton hagyott szendvicseket is (életmentő volt XD )