Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép


tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók


Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak


weboldalkészítés

Magyar Piarista Diákszövetség



Polgármesteri Hivatal, Vác

Külön köszönet Hlavka Bacsó Zsuzsanna külügyi referensnek


Polgármesteri Hivatal, Donaueschingen

Külön köszönet Ernst Zimmermann jegyző úrnak


Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának


Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak


Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Tóth Konstantin és Kelemen Áron atyáknak

Bécsi Napló szerkesztősége



Mauthauseni Szent Miklós plébánia



Regensburger Tennis-Klub



Polgármesteri Hivatal, Ehingen

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért


Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr



Polgármesteri Hivatal, Ormes



Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

Linkblog

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 12. nap (erőltetett menet: Lunéville > La Neuville-aux-Bois)

2009.07.30. 17:32 piarsoft

2009. július 30., csütörtök

Ma Lunéville-ből indultunk és Nancy-ban álltunk meg. Gyönyörű a tere!!! Aztán tovább, hogy a mai 150 km-es távot még világosságban teljesítsük. Az erős szembeszél nagyon (!) megnehezítette a feladatunkat: lejtőn lefelé 3x4-esben kellett tekerni, hogy meg ne álljunk!

Menet közben megpihentünk Saint Mihiel-nél (ahol első világháborús harctér volt), aztán egy kis dinnyézés következett.

Aztán kissé csendesedett a szél, traktorok mentek el mellettünk, beálltunk utánuk és a szélárnyékukban mentünk, amíg le nem kanyarodtak. Összesen 5-6 traktor segítette az utunkat ;)

Mikor megérkeztünk, Mazsi rántott tökkel fogadott bennünket, majd hamarosan elkészült a vacsora is: babgulyás. A vacsora (és 160 km megtétele) után hamarosan bekövetkezett az alvás...

napi számláló: 163km


Nagyobb térképre váltás

(zárójelben: a képeket már rendeztem a notebook-on, csak nem jut idő/net feltölteni)

1 komment

Címkék: nancy saint lunéville mihiel stanislas

A bejegyzés trackback címe:

https://tour-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr221280128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2009.08.03. 23:44:41

A sötét felhők reggel fenyegetően gyülekeztek, szerencsére megmaradtak a fenyegetés szintjén. Hűvös volt, de emiatt nem bánkódtunk. A hozzá társuló szembeszéllel azonban meggyűlt a bajunk. A legkellemesebb együttállás az emelkedő, a szél és egy velünk szembe közlekedő kamion hármasa volt. Ezt többször is élvezhettük a nap folyamán. Többen a felszín egyenetlenségeit is kifogásolták, aki már járt a Cserhátban, az észre sem vette a szintkülönbségeket. A mai napra 150 km lett tervezve, ezért túl sok programra nem jutott idő, igazából egy volt tervezve, a Stanislas tér Nancyban. Vagyis kihagytuk a lunéville-i kastélyt, egyből Nancyba mentünk. A már korábban is sikerrel alkalmazott spirális megközelítő technikával értük el a város főterét. Átmentünk egy másik placcon is, óriási terület, aminek egyik részét beton, a másikat apró fehér kövek borították, összes díszük egy szobor és egy kör alakú virágágyás voltak, padokat elvétve láttam. Ez kissé lehangoló volt, de a Stanislas-tér másként nézett ki. A Moselle mentén hagytuk el a várost, majd nyugatra kanyarodtunk és többnyire kis forgalmú utakon (D907, D902, D901) közlekedtünk, ami bepillantást engedett a vidéki Franciaország életébe. Aratás, kukoricaföldek, marhák borjakkal (jól megnéztek), szélerőművek, finom illatok, és persze a leggyakoribb járművek, a traktorok. Pár sikertelen próbálkozás után (éppen a másik irányba ment, éppen lekanyarodott előlünk, a szél miatt nem értük utol) három traktorral is húzattuk magunkat (traho 3, traxi, tractum). Sok falu, város elején tábla tájékoztat minket, hogy mennyire virágos az adott település. Nem is olyan rossz kezdeményezés, de egy betonparadicsomban az oszlopokra aggatott virágcserepek nem valami autentikusak. A falvakban hitelesebbnek tűnt a virágosság (földben voltak a virágok, láthattunk fákat, füvet). St-Mihiel ősi apátságát kihagytuk, viszont előtte egy tervezetlen program adódott, az első világháborús hadszíntér emlékhelyét tekintettük meg. Megrázó élmény volt, többszörösen is. Párhuzamos lövészárkok, egymással szemben a német és a francia állások. Mennyi hős, mennyi halálos áldozat, és miért? Estére minden rendes szél eláll, így történt ez ma is. Az utolsó 50 km-t kettébontottuk egy kekszezéssel, Matyi konstatálta, hogy Párizsba érve telihold lesz. De nem fog átváltozni, marad vérsün. Túl vagyunk a leghosszabb napon (160 km felett teljesítettünk), legalábbis reméljük, hogy ez volt az.
süti beállítások módosítása