Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 1. nap (bemelegítés: Vác > Győr)

2009.07.19. 23:00 piarsoft

2009. július 19., vasárnap

Sikeresen elindultunk, miután a mise végeztével bepakoltunk a kísérő mikrobuszba.

Első megállónk Szobon volt, ahol még belekerült némi kiegészítés a kísérő gépjárműbe, majd egy kalandos úton át beléptünk Szlovákiába, ahol egész Komáromig mentünk (állandó viharos szembeszéllel!), majd visszatértünk Magyarországra, hogy a győri szálllást elérjük. Útvonalunkat a Google maps-en lehet megtekinteni:

Nagyobb térképre váltás

Felhívnánk a bicikliút ellenőrzését végző személyek / vállalat figyelmét, hogy Komáromból Győr fele tartó (EU 6-os) bicikliút KATASZTRÓFÁLIS - és még finoman fogalmaztam!!! Remélem eljut hozzájuk felkiáltásom és tesznek azért, hogy HASZNÁLHATÓ (sic!) legyen!

Nap végére mindenkin látszódott, hogy elfáradt ;)

napi számláló: 141 km

képek (és további bejegyzések) hamarosan, amint lesz public Wi-Fi...

további képek >>

-----------

Felkerült egy hír a Váci piar weboldalára a túránkról: http://www.vpg.sulinet.hu/

1 komment

Címkék: komárom győr de france tour szob vác kerékpárizs eurovelo piarista

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2009.07.25. 00:41:13

A szentmise áldása után 1 óra 17 perccel (9.17-kor) indultunk útnak Párizs felé. Minden kezdet könnyű, amennyiben egy tizenöt napos kerékpártúra az első tekeréssel kezdődik. De minden kezdet nehéz, hiszen az első nap után még csak a táv 1/15-én van túl az ember. Nem is mer belegondolni, hogy mire szánta magát.
Az első nap tulajdonképpen 25 kilométerenkénti pihenésekkel megszakítva folyamatosan tekertünk (összesen 7 órát, 142 km-t). Említésre méltó esemény alig történt. Mindenki még fél lábbal otthon volt. Az első borulás Szobon következett be, Ádám álló helyzetben borult fel (Komáromban ketten is próbálták utánozni, de nem sikerült olyan jól a kivitelezés.) A szobi vasúti híd és a földút volt érdekes, a néha felerősödő szembeszél, és az EuroVel 6 kerékpárút, ami még egy darabig el fog kísérni minket. Kerékpározásra tökéletesen alkalmas időben vágtunk neki az útnak, de rossz irányba (az uralkodó szél a nyugati). A már számtalanszor bejárt Vác-Szob kerékpárút az otthonosság érzetét keltette bennünk, utána ismeretlenebb tájakon vitt az utunk. A sík puszta elég egyhangúnak tűnt, fújt a szél, az út jó minőségű volt, úgy kellett néha keresni egy kátyút, hogy legalább zökkenjek egyet. Komárom után a bicikliúttal való próbálkozásaink hoztak új színt a napunkba. A leágazás a mézesmadzag, csábítóan új, jobb, mint a főút. Ez tart pár méteren keresztül. Aztán romló minőség, majd eltűnő burkolat, kisebb-nagyobb tócsák jelentkeznek. Idővel meguntuk és visszamentünk az 1-es útra. Ehhez persze két árkon és a vasúti síneken kellett átküzdenünk magunkat. Szerencsére a pálya jól belátható volt. Később különben találkoztunk végig jó minőségű kerékpárutakkal is. Az egyik elkezdődött a pusztában, tartott egy kilométert, és mint a botnak, vége lett. Győrszentivánnál már minden igényt kielégítő kerékpárút következett. Erre csak hosszas habozás után mentünk fel, félve, hogy nemsokára véget ér és energiáinkat feleslegesen pazaroljuk a felmenetelre, aztán a lejövetelre. Győrben a bencések már vártak, mi is nagyon megörültünk, mikor este háromnegyed nyolckor mindenfajta körbe-körbe kerekezés nélkül egyenesen a Széchenyi-térre találtunk.