Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 7. nap (erőltetett menet: Regensburg > Dunauwörth)

2009.07.25. 03:39 piarsoft

2009. július 25., szombat

Reggel esőre ébredtünk. De milyen jó, hogy van nálunk mobil technika, megnéztük a radarokon, hogy 08:00-ra átvonul rajtunk a felhőzet, így indulhatunk.

Mai nap sokat kell mennünk...

El is indultunk, de közben elkezdett esni az eső :( ehhez jött még hozzá egy katasztrofálisan rossz (murvás) kerékpárút (!?), aminek az eredménye egy első defekt lett nálam.

ITT JEGYZEM MEG, HOGY A NÉMET (BAJOR) BICIKLISUTAK HASZNÁLHATATLANOK! MINDENKI, AKI BICIKLIVEL KÖZLEKEDIK BAJOR FELSÉGTERÜLETEN MESSZIRE KERÜLJE EL A BICIKLIUTAKAT!!!!

A rossz (ez enyhe kifejezés, de mást nem írok ide, mert az egészet ki kéne csillagozni) bicikliút által okozott károm:

enumeráció:
-3 küllő
+4 nyolcas
-1 csomagtartó-rögzítő
-3 csavar
letörött pumpa
1 defekt
számszerűsítve: 20.- EUR

Szerintem a biciklisút definíciója a német hatóságok szerint az alábbi lehet:

"A kerékpárút olyan erdei ösvény vagy mezőgazdasági nyomvonal vagy 200 m-nél nem hosszabb közútból leválasztott útszakasz, aminek elejét és végét 2-15 cm-es padka határolja, valamint mellé (lehetőleg a kerékpárosok által nem jól látható vagy nem egyértelműen beazonosítható formában) kerékpárutat jelző táblát le lehet szúrni."

Tehát a németek kapnak egy nagy egyest a biciklisútra, viszont egy csillagos ötöst a vendégszeretetükre!!! Történt ugyanis, hogy szombat délután 6-kor (amikor realizáltuk a küllőtörést) egy benzinkúton megkérdeztük, hogy merre van a faluban biciklis. Ő el is irányított, de az zárva volt. Ott egy néni megkérdezte, hogy tud-e segíteni, majd elvezetett (!) Franz-hoz - a másik bicikliszerelőhöz - hogy ő majd segít. Ajtót is nyitott, bevitte a biciklit, ránézett, egyből megcsinálta, beállította a féket és a váltót, beolajozta a bovdeneket, kicentírozta a kereket. Igazán tüchtig' volt! Ezúton is köszönet!

A biciklis útnak volt egy szakasza, amit hajóval kellett megtenni, mert a Duna két sziklafal között haladt el. 35 perc pihenő volt legalább közbeiktatva.

Aztán egy jó erős szembeszél és dombok következtek, aminek az lett az eredménye, hogy éjfélre érkeztünk meg. Az éjjeli menet alatt Zsombor egy tökéletes 'salto mortale'-t mutatott be a biciklis út kanyargása miatt, de kedves anyuka, megnyugtatjuk, rendben van. (Aki nem tudná, Zsombor édesapja a kísérő autó vezetője, így ő is tanúsíthatja. Igaz, Mazsi?)

A szállás nagyon korrekt volt, a dunauwörthi kenu klub adott helyet nekünk a kertjében (másik 20 kenussal együtt).

Nagyobb térképre váltás

3 komment

Címkék: regensburg eső de france bajor tour eurovelo

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gutbrod 2009.07.25. 16:23:45

Lóci!

Apró javaslat:
Írjátok be a nap sorszáma mellé a hét napját is, mert így könnyebben követhető a menetrendetek!

Szuper a blog!
Vízszintes terepet és hátszelet!

Gutbrod András

Juhász Gábor 2009.08.03. 22:11:13

Megkockáztatom, hogy a túra egyik legemlékezetesebb napja van mögöttünk. Esőre ébredtünk a regensburgi teniszcentrumban. Megnéztük a Szent Péter dómot (közben esett az eső). Elhagytuk a várost (egészen addig esett, de ekkor már fújt a szél is, mellesleg a kerékpárút csupa sár volt). Éppen azon gondolkodtam, hogy mi jöhet még, és Lóci defektet kapott. Kelheimből hajóval mentünk Veltenburgba. Volt, aki fényképezett, volt, aki aludt. (Drágállottuk a fejenként 6,70 eurót az utazásért, 4,60 a személy, 2,10 a bicikli, de nem kaptunk kedvezményt, legalább a bicikliket ingyen szállították volna. Spóroltunk két biciklit, azokat beraktuk a kocsiba. Persze, amikor a kocsit kerestük, akkor nekik gyalogolniuk kellett. Ugyanazon az úton többször is.) Ekkor még 100 km volt hátra, ami sejtetni engedte, hogy mi lesz még. Volt küllőigazítás szombaton délután szerelőnél (15 euró), erdei utak Ingolstadt körül. A rövidítési lázban néha letértünk a bicikliútról, a visszatalálással akadtak problémák. A leginkább keresett település Bertoldsheim lett, a bicikliutat szerencsésen megtaláltuk, csak éppen visszafelé indultunk el rajta. Ezt egy közepesen meredek emelkedő tetején tudtuk meg (utána 60 km/h körül gurultunk le). Nemsokára besötétedett, jött egy kis éjszakai tekerés, túléltük, szerencsére kicsi volt az úton a forgalom (leszámítva 10 óra után egy nagyüzemet), a szembe jövők érdeklődve hagyták fenn a reflektoraikat (kik lehetnek ezek az elmebetegek). A szállást sem előszörre találtuk meg, Zsombi itt is kiegyenesítette az összekuszálódott utakat. A székelykáposzta knédlivel már készen várt, a sátrak is álltak. Éjjel még befutottam a városba, hogy kiderítsem, hol is néztem el a helyet, és hol van a templom. Sikerült rájönnöm mind a kettőre, mellesleg országos buli volt a városban, úgy kellett kerülgetni az embereket.