Tour de France, avagy Vác - Párizs biciklivel 2009

2009. júliusában útnak kelünk Vácról Párizsba. Közben leírom az úti élményeket (előtte meg a felkészülést).

útvonal / térkép

tour de france útvonal nagyobban...

Támogatók

Piarista Gimnázium, Vác

A résztvevők köszönik a segítséget az iskola minden dolgozójának, különösen: Nyeste Pál igazgató úrnak, Bocsa Józsefnek, Hantosné Reviczky Dórának, Murányi Tibornak, Oroszi Sándornénak, Pálfai Remignek, Sági Tamásnak, Vass Ildikónak

weboldalkészítés

Polgármesteri Hivatal, Deuil-la-Barre

Külön köszönet Dominique Petitpas alpolgármester asszonynak és Roman Ritának

Francia Cserkészszövetség

Külön köszönet Lunéville-ben Luc Florentin-nek, La Neuville-aix-Bois-ban Jean Vercoutère-nek és Claude Georges-nak, Meaux-ban Philippe és Anne-Laure Loron-nak

Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győr

Külön köszönet Joachim és Petra Hänn-nek a szíves vendéglátásért

Kajak-kenu klub, Horbourg-Wihr

Polgármesteri Hivatal, Ormes

Külön köszönet a szobi Polónyi Évának, Szőke Istvánnak és feleségének, Mádai Mihálynak, Kakas Tibornak és Ballai Miklósnak

Friss topikok

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

kerékpárizs - 11. nap (átkelés a Vogézeken: Colmar > Lunéville)

2009.07.29. 17:30 piarsoft

2009. július 29., szerda

A Rajna-völgy másik oldalát a Vogézek határolják, Párizs felé azokon is át kellett mennünk.

Juhász tanár úr reggel a következő hírrel fogadott: "A jó hír, hogy a Vogézek legalacsonyabb hágóján megyünk át (770 m). A rossz hír, hogy 2 hegyet kell megmászni, mert előtte van egy 740 m-es hágó". A két hágó között 300 m-re leereszkedtünk egy városba (Sainte-Marie-aux-Mines). Aztán meg sem álltunk Lunéville-ig, ami egy kihalt város. 20:21-kor szinte nem láttunk embert, csak egy hálóköntösbe bújt nőt, aki épp becsukta a zsalut az ablakon. Csak egy trattoria volt nyitva.

A szállásunk egy alig használt cserkész-ház volt, viszont korrektül fel volt szerelve és volt fedél a fejünk felett! :)

Nagyobb térképre váltás

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhász Gábor 2009.08.03. 23:43:55

A napot rögtön egy kulturális programmal kezdtük (ébresztés, majd a szokásos készülődés után), átruccantunk Colmarba. Hárman megnéztük az Unterlinden múzeumban Grünewald alkotását, az iszenheimi oltárt, a többiek tettek egy kört a városban. Egy idősebb figura és kisfia kivezettek minket a városból, máris jött az újabb program, Riquewihr. A bájos múzeumvárosban beszereztünk két üveg bort is (ha már az elzászi borúton kerekeztünk). A tegnapi után újabb hegyi szakasz következett, a Vogézek. Sikerült kiválasztani a legkevésbé forgalmas és a legalacsonyabb hágót, egy szépséghibája volt, kétszer kellett megmászni. A 742 méteres Col du Haut de Ribeauvillé után leereszkedtünk 350 méter körülire, ahonnan következett a 772 méteres Col de Ste-Marie. A második hegyre 4 km-es út vezetett fel, volt 10%-os meredekségű kilométere is. Mivel az idő igencsak előreszaladt, próbáltunk vele lépést tartani. Csináltunk egy földutas rövidítést Vanifosse felé, majdnem felmentünk egy autópályára (mert elnéztem egy Raon-l’Étape biciklivel a másik irányba táblát), ezt aztán sikerült Le Villé-nél megismételni. Utóbbi azzal járt, hogy felmásztunk egy dombocskára, ráadásul éppen elég jó idő volt. Brigi megkérdezte, nem állunk-e meg vizet tölteni, mondtam, hogy nagyon jó ötlet, úgyis vissza kell fordulni. Visszaindultunk, Marci rögtön defektet kapott. Baccarat után az eredetileg tervezett helyett az N59-es úton pörgettünk, megint este haladtunk jól, sikerült időben Lunéville-be érni. Persze a szállást nem találtuk meg elsőre. A helyi cserkészek épületében aludhattunk. Este volt zöldség öntettel, krumpli pörkölttel, bor sajttal. A látóhatáron esőfelhők gyülekeztek, amiből éjszaka hullott is rendesen. Éppen jókor.